Τὸν πρῶτο δεκαπενθήμερό του Ἀπριλίου 2011 ἡ γειτονική μας Ἀλβανία θὰ διοργανώσει τὴν πρώτη -ἂς ἐλπίσουμε ἀντικειμενικὴ καὶ δημοκρατικὴ- ἀπογραφὴ τοῦ πληθυσμοῦ της. Γιὰ τὴν ἴδια τὴ χώρα τοῦτο εἶναι σημαντικό, διότι ἡ ἀπογραφὴ ἀποτελεῖ μία ἀπὸ τὶς προϋποθέσεις πού θέτουν τὰ ὄργανα τῆς Εὐρ. Ἑνώσεως ὥστε νὰ πλησιάσει ἀκόμη περισσότερο ἡ Ἀλβανία στοὺς οἰκονομικοὺς καὶ πολιτικοὺς θεσμοὺς τῆς Ε.Ε. Ἡ καταγραφὴ τῶν μειονοτήτων , τῶν ἐθνικῶν καὶ θρησκευτικῶν κοινοτήτων, μὲ τὸν τρόπο ποὺ θὰ γίνει καὶ ἀπὸ τὴν ὕπαρξη ἢ μὴ διαμαρτυριῶν ἐκ μέρους τῶν ἐνδιαφερομένων θὰ δώσει ἕνα καλὸ δεῖγμα τῶν προθέσεων τῶν Τιράνων ἔναντι τοῦ σεβασμοῦ τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Ἂς μὴν ξεχνοῦμε ὅτι οἱ ἔννοιες μειονότητες, θρησκευτικὲς ὁμάδες κ.λπ. ἔχουν ἰδιαίτερη φόρτιση στὴ γείτονα χώρα. Πρῶτον διότι ἐπὶ κομμουνιστικῶν κυβερνήσεων τοῦ Ἐμβὲρ Χότζα καὶ τοῦ Ραμὶζ Ἀλία ἡ Ἀλβανία ἀνακηρύχθηκε ὡς τὸ πρῶτο ἀπολύτως ἀθεϊστικὸ κράτος στὸν κόσμο. Ἱερεῖς φυλακίσθηκαν ἢ ἐκτελέσθηκαν, Ὀρθόδοξοι καὶ Ρωμαιoκαθολικοὶ ναοὶ μετετράπησαν σὲ στάβλους, ἀκόμη καὶ ἰσλαμικὰ τεμένη ἔκλεισαν. Δεύτερον, διότι τὸ Ἰσλὰμ στὴν Ἀλβανία εἶναι διαιρεμένο σὲ δύο μεγάλες ὁμάδες καὶ τώρα θὰ φανεῖ γιὰ πρώτη φορὰ πόσοι εἶναι περισσότεροι: Οἱ Σουνίτες (ὁμόδοξοι μὲ τὴν Τουρκία) ἢ οἱ Μπεκτασῆδες. Τρίτον, διότι ἀκόμη καὶ μετὰ τὴν πτώση τοῦ Κομμουνισμοῦ τὸ 1990-91 ἡ ἑλληνικὴ ἐθνικὴ κοινότητα, ποὺ ζεῖ κυρίως στὴ Βόρειο Ἤπειρο, ὑπέστη μία πολιτικὴ διωγμῶν, ἄλλοτε μὲ σκληρὸ τρόπο (δίκη τῶν 5 στελεχῶν τῆς ΟΜΟΝΟΙΑΣ) καὶ ἄλλοτε μὲ ἤπιο ἀλλὰ ὕπουλο τρόπο (διατάγματα ἢ δικαστικὲς ἀποφάσεις βλαπτικὲς γιὰ τὸ ἰδιοκτησιακὸ καθεστὼς ἑλληνικῶν περιουσιῶν). Μὲ βάση τὸν θρησκευτικὸ καὶ ἐθνολογικὸ χάρτη τῆς Ἀλβανίας γιὰ τὴν σωστὴ καταγραφὴ τῶν κοινοτήτων καὶ μειονοτήτων ἐνδιαφέρονται: Ἀπὸ πλευρᾶς θρησκευτικῶν παραγόντων ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τὸ Βατικανό, ἡ Σουνιτικὴ καὶ ἡ Μπεκτασικὴ κοινότητα ἀνὰ τὸν κόσμο. Ἀπὸ πλευρᾶς κρατῶν ἡ Ἑλλάδα ἐνδιαφέρεται γιὰ τὸν ἐκεῖ Ἑλληνισμό, τὰ Σκόπια γιὰ λίγους Σλαβόφωνους Χριστιανοὺς τῆς περιοχῆς Πρεσπῶν -τοὺς θεωρεῖ «μακεδονικὴ μειονότητα»- τὸ Μαυροβούνιο γιὰ τὴν Σερβομαυροβουνιακὴ ὀρθόδοξη κοινότητα τῆς Σκόδρας καὶ τώρα τελευταία ἐξεδηλώθη τὸ ἐπίσημο ρουμανικὸ ἐνδιαφέρον γιὰ τοὺς Βλαχόφωνους Ἕλληνες, τοὺς ὁποίους τὸ Βουκουρέστι χαρακτηρίζει ρουμανίζοντες ἢ ρουμανόφωνους.
Ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ὁ ὅλος προβληματισμὸς τῶν Ἀλβανικῶν ἀρχῶν γιὰ τὸν τρόπο ποὺ θὰ τεθεῖ τὸ γραπτὸ ἐρώτημα περὶ ἐθνικῆς καὶ θρησκευτικῆς ἐντάξεως τοῦ κάθε πολίτη. Ἄλλοι ὑποστήριξαν νὰ μὴν γίνεται καθόλου τὸ ἐρώτημα ὡς δῆθεν προσωπικὸ δεδομένο, ἀλλὰ ἔτσι θὰ χανόταν ὁ κύριος σκοπὸς τῆς ἀπογραφῆς ποὺ εἶναι ἡ καταγραφή, ποσοτικὴ καὶ γεωγραφική, τῶν μειονοτήτων. Ἄλλοι μίλησαν γιὰ τὴ ἀνάγκη ὑποχρεωτικῆς καταγραφῆς αὐτῶν τῶν στοιχείων. Τελικὰ ἐπικράτησε ἡ μέση ὁδός, δηλαδὴ θὰ ὑπάρχουν στὸ ἔντυπο τὰ ἐρωτήματα περὶ ἐθνικῆς καταγωγῆς καὶ θρησκευτικῆς ὁμολογίας, ἀλλὰ ὁ κάθε πολίτης θὰ ἀπαντᾶ ἐὰν θέλει. Ἡ προαιρετικὴ ἀναγραφὴ τῶν στοιχείων τοῦ ἔθνους, τῆς θρησκείας καὶ τῆς γλώσσας ἐπικροτήθηκε ἠθικὰ καὶ ἐπιβραβεύθηκε ὑλικὰ ἀπὸ τὴν Εὐρ. Ἕνωση. Συγκεκριμένα, ὅπως πληροφορούμαστε ἀπὸ Δελτίο Τύπου τοῦ Εὐρωβουλευτῆ τῆς Ν.Δ. Ἰωάννη Τσουκαλά, ὁ ἁρμόδιος Ἐπίτροπος (μέλος τῆς Κομμισσιὸν) γιὰ τὴ Διεύρυνση καὶ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Πολιτικὴ Γειτονίας Στέφαν Φίλε σὲ ἀπάντησή του πρὸς τὸν κ. Τσουκαλὰ ἀναφέρει ὅτι οἱ ἐρωτήσεις γι’ αὐτὰ τὰ θέματα (ἐθνότητα, θρησκεία, γλώσσα) ἐμπίπτουν στὴ διακριτικὴ εὐχέρεια κάθε κράτους καὶ ὅτι ἡ Εὐρ. Ἕνωση ἐγκρίνει τὴν ἐπιλογὴ τῆς Ἀλβανία περὶ προαιρετικῆς ἀναγραφῆς. Θυμίζω σ’ αὐτὸ τὸ σημεῖο τὴ συζήτηση γιὰ τὴν ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος στὶς ἑλληνικὲς ταυτότητες. Ὅπως φαίνεται δικαιώνεται ὁ μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ποὺ πρότεινε τὴν προαιρετικὴ ἀναγραφή, κάτι τὸ ὁποῖο δέχονται σήμερα οἱ κορυφαίοι εὐρωπαϊκοὶ θεσμοί. Ὁ κ. Φίλε ἐπισημαίνει μάλιστα ὅτι ἡ Ε.Ε. θὰ χρηματοδοτήσει μὲ 8 ἑκατομ. ΕΥΡΩ τὴν ἀλβανικὴ ἀπογραφή.
Τὰ ἐρωτήματα ἀπὸ ἑλληνικῆς πλευρᾶς εἶναι πολλὰ καὶ ἐντοπίζω τὰ κυριότερα κατὰ τὴν ἄποψή μου: Ά) Θὰ μεταβοῦν στὴν Ἀλβανία οἱ ἐδῶ εὐρισκόμενοι Βορειηπειρῶτες γιὰ νὰ ἀπογραφοῦν καὶ νὰ δείξουν τὸ πραγματικὸ μέγεθος τῆς ἑλληνικῆς κοινότητος; Ἂν ἀδιαφορήσουν τότε θὰ δικαιωθεῖ ἡ ἀνθελληνικὴ πολιτικὴ τῶν Τιράνων ποὺ ἀρνεῖται νὰ ἀνοίξει ἑλληνικὰ δημοτικὰ σχολεῖα σὲ περιοχὲς ἐκτός της «μειονοτικῆς ζώνης», τὴν ὁποία αὐθαιρέτως ὁροθέτησε τὸ καθεστὼς Χότζα καὶ Ἀλία. Β) Θὰ βοηθήσει ἡ ἐπίσημη Ἑλλάδα διὰ τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν καὶ μὲ κάθε ἄλλο τρόπο τὴν μετακίνηση τῶν ἑλληνικῆς καταγωγῆς Ἀλβανῶν ὑπηκόων, ὥστε νὰ μεταβοῦν πιὸ εὔκολα καὶ νὰ ἐπιστρέψουν μετὰ τὴν ἀπογραφὴ γρήγορα στὶς ἐδῶ ἐργασίες τους; Γ) Πόσο θὰ πιεσθοῦν οἱ Βλάχοι τῆς Ἀλβανίας ἀπὸ τὶς κυβερνήσεις Τιράνων καὶ Βουκουρεστίου; Ἱστορικὰ καὶ ἐθνολογικὰ μόνον κακόπιστοι μποροῦν νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν ἑλληνική τους καταγωγὴ καὶ συνείδηση,. Οἱ Βλαχόφωνοι Ἕλληνες μπορεῖ νὰ ὁμιλοῦν ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῶν Ρωμαϊκῶν λεγεώνων μία ἑλληνολατινικὴ διάλεκτο, ἀπέδειξαν ὅμως καὶ σὲ εἰρηνικὲς καὶ σὲ πολεμικὲς περιόδους τὴν ἑλληνικότητά τους καὶ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη τους. Ἡ Μοσχοπόλη τῆς Β. Ἠπείρου, σημερινὸ χωριὸ Βοσκοπόγιε ἦταν γύρω στὸ 1750 ἡ πνευματικὴ πρωτεύουσα ὄχι μόνον τῶν Βλάχων, ἀλλὰ ὅλου του ὑποδούλου Ἑλληνισμοῦ. Σήμερα ὑπάρχουν κάποιες διαμαρτυρίες γιὰ ἐλλιπὲς ἐνδιαφέρον τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους. Αὐτὰ τὰ παράπονα προσπαθοῦν νὰ ἐκμεταλλευθοῦν διάφορες βαλκανικὲς προπαγάνδες.
Κυβέρνηση καὶ κόμματα ὀφείλουν νὰ δείξουν ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον γιὰ τὴν ὀρθὴ καταγραφὴ τῶν Ἑλλήνων ἀλλὰ καὶ εὐρύτερα τῶν Ὀρθοδόξων της Ἀλβανίας.
Τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2011 ἡ Ἀλβανία θὰ προχωρήσει στὴν καταγραφὴ τοῦ πληθυσμοῦ της. Θὰ ἀνταποκριθοῦν, ἄραγε, οἱ Βορειοηπειρῶτες στὸ ἐθνικὸ καθῆκον νὰ μεταβοῦν στὸν τόπο καταγωγῆς τους καὶ νὰ ἀποδείξουν ἔτσι τὴν ὕπαρξη ἀκμαίας ἑλληνικῆς μειονότητας στὴν γείτονα χώρα, ἢ θὰ παραμείνουν στὸν τόπο ἐργασίας τους, τὴν Ἑλλάδα;
sfeva
Ακολουθούμε λάθος πολιτική στην Αλβανία. Δεν είναι Έλληνες μόνο οι Ελληνόφωνοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι “Αλβανοί” είναι εξισλαμισμένοι Αρβανιτόφωνοι Ρωμιοί.
Οι Αρβανιτόφωνοι προέρχονται από μίξη Ελληνόφωνων και Βλαχόφωνων(=Λατινόφωνων) Ρωμιών.
Τα αρβανίτικα, που έως πρόσφατα δεν ήταν καν γραπτή γλώσσα και που αποτελούν την επίσημη γλώσσα της Αλβανίας, είναι 50% Λατινικά 30% Αρχαία Ελληνικά και 20% άλλες προσμίξεις.
Οι Αρβανιτόφωνοι είναι συστατικό στοιχείο του Ελληνισμού, και τα Αρβανίτικα είναι Ελληνική διάλεκτος.
Το ίδιο ισχύει και για τους λατινόφωνους και τα λατινικά. Tα λατινικά είναι Αρχαία Ελληνική διάλεκτος και η Ρώμη ήταν Ελληνική πόλη και ζωντανό παράδειγμα Ελλήνων Λατινόφωνων είναι οι Βλάχοι.
Η “Αλβανία” είναι τεχνητό δημιούργημα των Δυτικών για να διασπάσουν την Ρωμιοσύνη.
Τεχνητό δημιούργημα που τώρα καταρρέει διότι οι “Αλβανοί” ξαναγίνονται Ορθόδοξοι και Έλληνες.
Ο λόγος που επανελληνοποιούνται μαζικά οι “Αλβανοί” είναι ότι ερχόμενοι στην Ελλάδα μετά το 1990, βρέθηκαν σε μία απίστευτη “έκπληξη”: Μεγάλο μέρος των Ελλήνων μιλούσε ίδια γλώσσα με αυτούς, όμως ήταν Ορθόδοξοι και ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ!
Η Ελλάδα πρέπει να επανελληνοποιήσει μαζικά τους Αλβανούς, διαδίδοντας την Ορθοδοξία, και χορηγώντας υπηκοότητα σε όποιον Ορθόδοξο κάτοικο της Αλβανίας θέλει να ξαναγίνει Έλληνας.
Τα ίδια ισχύουν και για τους Βλαχόφωνους της Αλβανίας, αλλά και για τους Τσιγγάνους-ΡΟΜ(Ρωμιοί).
Η Ελλάδα δεν πρέπει να δίνει υπηκοότητα στους Μουσουλμάνους Αλβανούς, αλλά μόνο στους Ορθόδοξους που θέλουν να ξαναγίνουν Έλληνες(Οι Μουσουλμάνοι Αλβανοί είναι ευπρόσδεκτοι για εργασία-τουρισμό-σπουδές-οικονομική συνεργασία). Και δεν πρέπει να δίνει μόνο υπηκοότητα, αλλά και ιθαγένεια, ώστε να αφομοιωθούν πλήρως και να μην αισθάνονται ως μειονότητα.