Οι νέες τεχνολογίες «κλειδί» για την εκπαίδευση στη Βορ. Ήπειρο
Χρυσή ευκαιρία δίνει νέα πρωτοβουλία του υπ. Παιδείας
• Την ίδια στιγμή που οργιάζει η ανθελληνική προπαγάνδα μέσα από πολλά βιβλία τα οποία διδάσκονται οι μαθητές στην γειτονική μας Αλβανία (σχετικά έγραψε χθες ο «Π.Λ.»), μια νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας φαίνεται πως θα μπορούσε να δώσει την λύση στο μείζον αυτό πρόβλημα.
Ο λόγος για την παροχή παιδείας υψηλού μάλιστα επιπέδου προς τα ελληνόπουλα της Βορείου Ηπείρου μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών, με κύριο άξονα φυσικά το διαδίκτυο, το οποίο μπορεί να καταστήσει εφικτή την δικτύωση με τις εκπαιδευτικές δομές του Ελληνικού Κράτους.
Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον Βορειοηπειρωτικό ελληνισμό αλλά και για τους απανταχού γης Ηπειρώτες είναι η πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά. Ήδη το Υπουργείο ξεκινά αυτές τις ημέρες τη δημόσια διαβούλευση, με στόχο τη συγκρότηση μιας συνθετικής πρότασης που θα αποτυπωθεί τους αμέσως επόμενους μήνες σε νομοθετική πρωτοβουλία. Σκοπός της διαβούλευσης είναι να αξιοποιηθούν τα νέα δεδομένα στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό και ταυτόχρονα να αναδειχθεί ο εξέχοντας ρόλος που παίζει η ζωντανή δύναμη της διασποράς στη σύγχρονη εποχή, τόσο για την ελληνική ταυτότητα όσο και για την ιδιότητα του πολίτη του κόσμου.
ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ...
Επειδή λοιπόν ειδικά στις παρούσες ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες για τον ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου το θέμα της ελληνικής παιδείας είναι μείζον για τους συμπατριώτες μας που έχουν επιλέξει να παραμείνουν στα πάτρια εδάφη, η νέα αυτή πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητη από τους φορείς οι οποίοι εκπροσωπούν σήμερα την ελληνική Μειονότητα. Πολιτικοί, παράγοντες της εκπαίδευσης και κοινωνικοί φορείς του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα διάλογο για το πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προγράμματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών στη Βόρ. Ήπειρο. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά στην διαδικασία, για την συνδιαμόρφωση σε πρώτη φάση μιας κοινής πρότασης για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην περιοχή. Οι απαραίτητες υποδομές (εξοπλισμός ελληνικών σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, συνδέσεις με Ίντερνετ κ.α.) μπορούν να δημιουργηθούν στη συνέχεια και σε συνεργασία με το ελληνικό Κράτος.
Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Η διαβούλευση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων σημαντικές παραμέτρους για τον Βορειοηπειρωτικό ελληνισμό, όπως η σχέση του ελληνικού κράτους και του ελληνισμού της διασποράς με έμφαση στην ενίσχυση της ελληνικής ταυτότητας, η αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, την αποτελεσματικότητα και το κόστος τους και ο εντοπισμός σημείων στο ισχύον για κάθε χώρα ή περιοχή σύστημα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν αναθεώρησης ή ενίσχυσης.
Παράλληλα, προβλέπεται και η κατάθεση προτάσεων για εναλλακτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και δομές υποστήριξης της παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ενδιαφέρον για τη Βόρειο Ήπειρο παρουσιάζουν και οι προτάσεις προς συζήτηση που θέτει το υπουργείο Παιδείας. Μεταξύ αυτών προτείνονται οι εξής:
- Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας, με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρων
- Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τους
- Προώθηση μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ενταγμένων ή έμμεσα συνδεδεμένων με το εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας διαμονής και αναγνώριση και πιστοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματα.
- Ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού («Λόγος») μέσα από την αξιοποίηση υπαρχουσών δομών (π.χ. πανεπιστημιακά τμήματα, ημερήσια σχολεία, ΤΕΓ, κτλ) που θα λειτουργούν ως πολυδύναμες κοινότητες δια βίου μάθησης.
- Κοινωνική δικτύωση, αξιοποίηση ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού και δημιουργία ηλεκτρονικών κοινοτήτων μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο απαραίτητη είναι η προέκταση της δια βίου και ηλεκτρονικής μάθησης στον ελληνισμό της διασποράς και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
***
• Περισσότερες πληροφορίες
για την διαβούλευση μπορούν
να βρουν οι ενδιαφερόμενοι
στην ισοτσελίδα: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=648
http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3154&catid=13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου