Το Οικον. Επιμελητήριο Ηπείρου προτείνει
3 εκ. ευρώ το χρόνο χάνουν οι Έλληνες λεωφορειούχοι
«Περίπου 40 Αλβανοί μεταφορείς δραστηριοποιούνται σήμερα στην εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας – Αλβανίας. Οι Ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις έχουν αποσυρθεί, πλην του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, το οποίο σύντομα θα αναγκαστεί να διακόψει την δραστηριότητά του αυτή, γιατί το λειτουργικό κόστος είναι υψηλό σε σχέση με το παραγόμενο έργο, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού εκ μέρους των Αλβανών μεταφορέων, οι οποίοι δεν καταβάλλουν ΦΠΑ στο Ελληνικό Δημόσιο και πληρώνουν πολύ μικρότερο εργατικό κόστος σε σχέση με τα ελληνικά δεδομένα».Τα παραπάνω τονίζει σε επιστολή του προς τον Υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, ο νέος Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ηπείρου Δημήτρης Φίλης, προτείνοντας τη θέσπιση νέου νομικού πλαισίου για τις μεταφορές επιβατών με λεωφορεία, μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ότι θα πρέπει να εκπονηθεί «οικονομοτεχνική μελέτη για κάθε γραμμή, να καθορισθεί η βιώσιμη εκμετάλλευσή της και να κατανεμηθεί το έργο της ισομερώς μεταξύ των Ελλήνων και των Αλβανών μεταφορέων. Με αυτό τον τρόπο θα αποκατασταθεί η αρχή της αμοιβαιότητας στο όφελος από την εκμετάλλευση του μεταφορικού έργου και θα δοθεί και πάλι η δυνατότητα σε Ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν επ’ ωφελεία της εθνικής οικονομίας, αφού και νέες θέσεις εργασίας θα προκύψουν (με ανάλογη αύξηση και των εισφορών στα ταμεία του Ελληνικού Δημοσίου) και νέοι φόροι έμμεσοι και άμεσοι θα πληρωθούν και θα δουλέψουν αρκετά επαγγέλματα για την συντήρηση των λεωφορείων».
Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
• Ο κ. Φίλης υπενθυμίζει, ότι το 2004 επήλθε πλήρης απελευθέρωση της μεταφοράς επιβατών με λεωφορεία και με μια απλή αίτηση, κάθε μεταφορέας, Έλληνας ή Αλβανός, μπορεί πλέον να εκτελεί τις μεταφορές προς οποιαδήποτε πόλη των δυο χωρών επιθυμεί.
Έως το 2004 το έργο της μεταφοράς επιβατών επιμεριζόταν ισομερώς (50%-50%), μεταξύ Ελλήνων και Αλβανών με ετήσιο συνολικό κύκλο εργασιών 6.000.000 ευρώ.
Τα 3.000.000 ευρώ εισέπρατταν ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις, οι οποίες απέδιδαν στο Ελληνικό Δημόσιο τον ανάλογο φόρο εισοδήματος, τις εργοδοτικές εισφορές ΙΚΑ των εργαζομένων, τον αναλογούντα ΦΠΑ και απασχολούσαν Έλληνες εργαζόμενους οι οποίοι επίσης κατέβαλαν εισφορές στο Ελληνικού Δημοσίου (ΙΚΑ) και φόρο εισοδήματος.
ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ…
• Για το Οικονομικό Επιμελητήριο προϋπόθεση για τις μεταφορικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές είναι η φορολογική και ασφαλιστική τους ενημερότητα, «ενώ εξετάζεται και η προϋπόθεση της αξιοπιστίας της επιχείρησης».
http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3490&catid=13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου