Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα PDU. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα PDU. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

6 μήνες πριν από την απογραφή η Αλβανική Κυβέρνηση αλλάζει το ερωτηματολόγιο


Η εθνική καταγωγή  προαιρετική και η θρησκευτική ανούσια
Μετά από πιέσεις διεθνών παραγόντων η Αλβανική Κυβέρνηση έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το ερωτηματολόγιο της απογραφής του πληθυσμού και των ακινήτων που θα πραγματοποιηθεί στην Αλβανία τον ερχόμενο Απρίλιο.
Η Κυβέρνηση φαίνεται ενέδωσε στις πιέσεις πολλών μέσων ενημέρωσης και άλλων κέντρων στην Αλβανία στους οποίους την προηγούμενη εβδομάδα είχαν προστεθεί και οι δύο τσάμιδες βουλευτές του PDU. Τα «επίμαχα» σημεία του ερωτηματολογίου ήταν η εθνικότητα και η θρησκευτική καταγωγή. Οι Αλβανοί φοβούνταν την «τεχνητή»  όπως λένε αύξηση των Ελλήνων στη Νότια Αλβανία όπου εκτός από τους μειονοτικούς πολλοί Αλβανοί θα δηλώσουν Έλληνες λόγο των χαρτιών που έχουν στην Ελλάδα. Για τους παράγοντες της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία η εθνικότητα και το θρήσκευμα στην απογραφή ήταν πάγιο αίτημα και αφορμή για αποχή στην προηγούμενη αποτυχημένη απογραφή επί πρωθυπουργίας του σοσιαλιστή Fatos Nano. Η Ελληνική Μειονότητα δεν είναι μόνο  οι 60.000 Έλληνες των 100 περίπου χωριών που αναγνωρίζει η  Αλβανία αλλά είναι πολύ μεγαλύτερη πληθυσμιακά και γεωγραφικά.

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Οι αλβανοτσάμηδες κατά απογραφής πληθυσμού με εθνικά και θρησκευτικά κριτήρια

Το συμβούλιο του κόμματος των Τσάμηδων - που φέρει τον τίτλο «Κόμμα Δικαιοσύνης και Ενότητας (DUP)-, τοποθετήθηκε σήμερα κατά του κυβερνητικού σχεδίου απογραφής του πληθυσμού που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Απριλίου του 2011.

Ο Σπέτιμ Ίντριζι (φωτό) και Ντασαμίρ Ταχίρι έχουν ετοιμάσει επερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό της αλβανικής κυβέρνησης τον Γκένς Πόλο, ώστε να επιληφθεί του θέματος αυτού.

«Δεν είμαστε, κατ’ αρχήν, κατά της απογραφής, αλλά με τον τρόπο που θα διεξαχθεί», επισημαίνουν οι δύο προαναφερόμενοι στις δηλώσεις τους.

«Είμαστε όλοι έτοιμοι να προβούμε σε μια κίνηση στο αλβανικό Κοινοβούλιο, ζητώντας από τον Υπουργό, να προστατεύσει την πρωτοβουλία της αλβανικής κυβέρνησης, δεν είμαστε εναντίον της απογραφής, αλλά είμαστε αντίθετοι με τον τρόπο που θα διεξαχθεί και για το χρόνο στον οποίο γίνεται»

Ο Σπέτιμ Ίντριζι ισχυρίστηκε πως η μια τέτοια απογραφή θα βλάψει την Αλβανία και προσπαθεί με την παρέμβασή του αυτή στο δημόσιο βήμα, να προστατεύσει την χώρα από μια απογραφή που θα γίνει με κριτήρια εθνικά και θρησκευτικά.