Νέο έγγραφο προς το υπουργείο Υποδομών
Πρωτοβουλία για να ξεκαθαριστούν τα πράγματα γύρω από την κατασκευή της Ιόνιας οδού, όπως έκανε και στο παρελθόν, αναλαμβάνει το τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Εκτός του έργου παραχώρησης για το οποίο είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις υπουργείου Υποδομών και κοινοπραξιών για τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, η τύχη του ...ορφανού τμήματος απασχολεί έντονα, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση φαντάζει εξαιρετικά δύσκολη.Εκτός αυτών υπάρχουν αιτήματα για άλλα έργα προσπελασιμότητας που μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και όσα αφορούν κόμβους και συνδέσεις της Εγνατίας που επίσης δεν έχουν απαντηθεί από το αρμόδιο υπουργείο.
Επίσημη ενημέρωση
Η κατάσταση στην Ιόνια από Αντίρριο μέχρι Γιάννινα, λιγότερο από τρία χρόνια πριν την λήξη της σύμβασης παραχώρησης, σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπει αισιοδοξία ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, ενώ οι φήμες που κυκλοφορούν περί Ιόνιας, μέχρι τη Φιλιππιάδα προκαλούν ανησυχία.Ο πρόεδρος της Δ.Ε του ΤΕΕ Ηπείρου, Γιώργος Ρεκατσίνας δεν κρύβει κι εκείνος τον προβληματισμό του, ωστόσο επισημαίνει ότι το τμήμα που αφορά την Ήπειρο είναι τελευταίο στη σειρά παράδοσης από τον παραχωρησιούχο και χωρίς ημερομηνία έναρξης.Επιδίωξη του ΤΕΕ είναι να υπάρξει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών για την εξέλιξη και τις προοπτικές του έργου και αποστέλλει νέο έγγραφο προς τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Μαγκριώτη καλώντας τον στην Ήπειρο για σύσκεψη με όλους τους φορείς, ώστε να δοθούν απαντήσεις.
Στα Διευρωπαϊκά δίκτυα;
Και το ..ορφανό τμήμα από Γιάννινα μέχρι Κακαβιά αποτελεί κεντρικό αίτημα των φορέων και αναμένουν απαντήσεις και για το πώς θα κατασκευαστεί, με την παραχώρηση να αποτελεί την πιο ρεαλιστική λύση, αφού ως δημόσιο έργο απαιτεί άνω των 250 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες μια καλή εξέλιξη για το τμήμα Γιάννινα-Κακαβιά θα ήταν η ένταξη ολοκλήρου του άξονα στο δίκτυο των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, αφού θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί ευκολότερα ως έργο ευρύτερης σημασίας και όχι μόνο εθνικής. Πέρα από αυτό προέχει να ολοκληρωθεί η μελέτη και να αναζητηθεί τρόπος χρηματοδότησης.
Ένα ενεργό εργοτάξιο
Το μοναδικό ενεργό εργοτάξιο στην Ιόνια είναι στο τμήμα Αμφιλοχία-Μενίδι, αφού σταμάτησε μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας κι αυτό στην Αμπελιά και ότι υπήρχε στην περιοχή από Γοργόμυλο Πρέβεζας μέχρι Σκλίβανη.Πρόβλημα με απαλλοτριώσεις και περιβαλλοντικά υπάρχει στο επόμενο τμήμα μέχρι και την σήραγγα Αμπελιάς, με εκκρεμότητα και το στρατόπεδο.Το τμήμα στην περιοχή της Αμφιλοχίας έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ και τα υπόλοιπα η Ισπανική FERROVIAL η οποία έχει σταματήσει τις εργασίες.Υπάρχει συνολικό πρόβλημα με τη χρηματοδότηση του έργου εξαιτίας της στάσης των τραπεζών και των μειωμένων εσόδων από τα διόδια που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης.
Και έργα προσπελασιμότητας
Τα αιτήματα για έργα που μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ δεν σταματούν με την Ιόνια. Ήδη το ΤΕΕ έχει προτείνει να προωθηθεί η κατασκευή της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια, στην Φιλιππιάδα, η ουσιαστική βελτίωση του παραλιακού άξονα Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας και η επέκτασή του μέχρι τη Σαγιάδα και τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, με παράκαμψη της Ηγουμενίτσας, ιδίως αυτή τη χρονική στιγμή που κατασκευάζεται εντός της Αλβανίας το τμήμα Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα. Επίσης η προσπελασιμότητα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως τα Τζουμέρκα και το Ζαγόρι. Πέραν αυτών οφείλονται ακόμη απαντήσεις του υπουργείου Υποδομών για τους κόμβους Ιωαννίνων (ανακατασκευή ή νέος), κοντά στη σήραγγα Δρίσκου και έξοδοι-είσοδοι, μαζί με συνδέσεις περιοχών.
ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
http://epirusgate.blogspot.com/2011/02/blog-post_6238.html
Πρωτοβουλία για να ξεκαθαριστούν τα πράγματα γύρω από την κατασκευή της Ιόνιας οδού, όπως έκανε και στο παρελθόν, αναλαμβάνει το τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Εκτός του έργου παραχώρησης για το οποίο είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις υπουργείου Υποδομών και κοινοπραξιών για τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, η τύχη του ...ορφανού τμήματος απασχολεί έντονα, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση φαντάζει εξαιρετικά δύσκολη.Εκτός αυτών υπάρχουν αιτήματα για άλλα έργα προσπελασιμότητας που μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και όσα αφορούν κόμβους και συνδέσεις της Εγνατίας που επίσης δεν έχουν απαντηθεί από το αρμόδιο υπουργείο.
Επίσημη ενημέρωση
Η κατάσταση στην Ιόνια από Αντίρριο μέχρι Γιάννινα, λιγότερο από τρία χρόνια πριν την λήξη της σύμβασης παραχώρησης, σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπει αισιοδοξία ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, ενώ οι φήμες που κυκλοφορούν περί Ιόνιας, μέχρι τη Φιλιππιάδα προκαλούν ανησυχία.Ο πρόεδρος της Δ.Ε του ΤΕΕ Ηπείρου, Γιώργος Ρεκατσίνας δεν κρύβει κι εκείνος τον προβληματισμό του, ωστόσο επισημαίνει ότι το τμήμα που αφορά την Ήπειρο είναι τελευταίο στη σειρά παράδοσης από τον παραχωρησιούχο και χωρίς ημερομηνία έναρξης.Επιδίωξη του ΤΕΕ είναι να υπάρξει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών για την εξέλιξη και τις προοπτικές του έργου και αποστέλλει νέο έγγραφο προς τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Μαγκριώτη καλώντας τον στην Ήπειρο για σύσκεψη με όλους τους φορείς, ώστε να δοθούν απαντήσεις.
Στα Διευρωπαϊκά δίκτυα;
Και το ..ορφανό τμήμα από Γιάννινα μέχρι Κακαβιά αποτελεί κεντρικό αίτημα των φορέων και αναμένουν απαντήσεις και για το πώς θα κατασκευαστεί, με την παραχώρηση να αποτελεί την πιο ρεαλιστική λύση, αφού ως δημόσιο έργο απαιτεί άνω των 250 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες μια καλή εξέλιξη για το τμήμα Γιάννινα-Κακαβιά θα ήταν η ένταξη ολοκλήρου του άξονα στο δίκτυο των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, αφού θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί ευκολότερα ως έργο ευρύτερης σημασίας και όχι μόνο εθνικής. Πέρα από αυτό προέχει να ολοκληρωθεί η μελέτη και να αναζητηθεί τρόπος χρηματοδότησης.
Ένα ενεργό εργοτάξιο
Το μοναδικό ενεργό εργοτάξιο στην Ιόνια είναι στο τμήμα Αμφιλοχία-Μενίδι, αφού σταμάτησε μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας κι αυτό στην Αμπελιά και ότι υπήρχε στην περιοχή από Γοργόμυλο Πρέβεζας μέχρι Σκλίβανη.Πρόβλημα με απαλλοτριώσεις και περιβαλλοντικά υπάρχει στο επόμενο τμήμα μέχρι και την σήραγγα Αμπελιάς, με εκκρεμότητα και το στρατόπεδο.Το τμήμα στην περιοχή της Αμφιλοχίας έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ και τα υπόλοιπα η Ισπανική FERROVIAL η οποία έχει σταματήσει τις εργασίες.Υπάρχει συνολικό πρόβλημα με τη χρηματοδότηση του έργου εξαιτίας της στάσης των τραπεζών και των μειωμένων εσόδων από τα διόδια που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης.
Και έργα προσπελασιμότητας
Τα αιτήματα για έργα που μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ δεν σταματούν με την Ιόνια. Ήδη το ΤΕΕ έχει προτείνει να προωθηθεί η κατασκευή της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια, στην Φιλιππιάδα, η ουσιαστική βελτίωση του παραλιακού άξονα Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας και η επέκτασή του μέχρι τη Σαγιάδα και τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, με παράκαμψη της Ηγουμενίτσας, ιδίως αυτή τη χρονική στιγμή που κατασκευάζεται εντός της Αλβανίας το τμήμα Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα. Επίσης η προσπελασιμότητα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως τα Τζουμέρκα και το Ζαγόρι. Πέραν αυτών οφείλονται ακόμη απαντήσεις του υπουργείου Υποδομών για τους κόμβους Ιωαννίνων (ανακατασκευή ή νέος), κοντά στη σήραγγα Δρίσκου και έξοδοι-είσοδοι, μαζί με συνδέσεις περιοχών.
ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
http://epirusgate.blogspot.com/2011/02/blog-post_6238.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου