Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Histοriku i Hapjes së Kishës Ortodokse në Shqipëri pjesa 1-rë - Η Ιστορία της Επαναλειτουργίας της Ορθοδοξου Εκκλησίας της Αλβανίας (μερος Α)


Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας κατά την δικτατορία.

Ο κομμουνισμός στην Αλβανία ήταν ο πιο άγρια μορφή αθεϊσμού  στο κόσμο. Αυτός 
κατέστρεψε τους ναούς από τα θεμέλια . Ο δικτάτορας  Ε. Χότζα χτύπησε την Ορθοδοξία για πρώτη φορά καταστρέφοντας την εκκλησία του Αγίου Βλασίου στο Δυρράχιο . Καταστρέφοντας τους ναούς εκατοντάδων ετών , τις εικονογραφίες, το εικονοστάσιο , τους άμβωνες, τα προσκυνητάρια και τα ιερά σκεύη, κατέστρεψε ένα πολιτισμό που όλος ο κόσμος δεν το έχει, όταν αυτοί οι ναοί που έχουν απομείνει  κάνουν ν ‘αναρωτηθούν ξένους και ντόπιους επισκέπτες . Μετέτρεψε τους ναούς σε στάβλους ζώων, οίκους ανοχής, αποθήκες και στρατόπεδα. Εκατοντάδες πιστοί φυλακίστηκαν και εκτελέστηκαν. Οι ορθόδοξοι δεν παραδόθηκαν, αυτοί γιόρταζαν τις εορτές (φυσικά κρυφά). Τις νύχτες έρχονταν στα απομεινάρια, ερείπια των ναών, προσεύχονταν και άναβαν κεριά . Μέσο του ραδιοφώνου άκουγαν την τέλεση της Θείας Λειτουργίας  στην Ελλάδα, μάθαιναν τις ημέρες των εορτών, του Πάσχα κ.λ.π.
Δεν μπορούν να γραφούν με πένα τα βάσανα και οι δυσκολίες, και κανένας νέος δεν μπορεί να φανταστεί η να σκεφτεί, μόνο η γενιά που τα έζησε.
Ο δικτάτορας οργάνωσε ένα ολόκληρο δίκτυο κατάσκοπων (ένας στους τρεις κατάσκοπος) .
Η οικογένεια μου στην Μπομποστίτσα. Εγώ ο συγγραφέας αυτού του έργου είμαι από την Μπομποστίτσα νομού Κορυτσάς. Ο πατέρας μου ο Θεμιστοκλής ήταν επίτροπος και ψάλτης του χωριού Μπομποστίτσα. Αυτό το χωριό είχε 15 ναούς, από αυτά οι 9 καταστράφηκαν κατά την τουρκοκρατία. Ενώ 6 από αυτά ήταν παρά πολύ παλαιά 13-16 αι. τα οποία είχαν κηρυχτεί ως μνημεία πολιτισμού. Ο Κλίτη Καλλαμάτα αφαίρεσε από τα 4 μνημεία την ενδεικτική πινακίδα και άφησε μόνο δύο.
Την ίδια τύχη είχαν χιλιάδες ναοί και μοναστήρια στην Αλβανία.
 Ο Θεός  ήταν πάντοτε δίπλα στους πιστούς και με οράματα τους προστάτευε και τους καθοδηγούσε. Εγώ πήγαινα νύχτα στον Προφήτη Ηλία κοιμόμουν και πολύ νωρίς το πρωί γυρνούσα στην οικογένεια μου γιατί φοβόμουν μη με δουν και με διώξουν από την δουλεία διότι ήμουν δάσκαλος.
Κατά την δικτατορία έγραφα τραγωδίες και θεατρικά έργα τα οποία γίνονταν παραστάσεις στο χωριό και στα χωριά που ήταν η διοίκηση των αγροτικών συνεταιρισμών. Σε κάθε έργο προσπαθούσα έμμεσα να προβάλω τον Θεό ως Σωτήρα. Σε μια φράση από μία τραγωδία στην οποία έδειχνα την στιγμή που οι φασίστες γερμανοί επιτίθονταν στο χωριό, οι μονάδες του χωριού τους έστησαν καρτέρι, μία μάνα ανάβει το καντήλι και φωνάζει κάνοντας το σταυρό , « Θεέ μου σώσε τους, Θεέ μου σώσε τους».  Είχα και αρκετά οράματα ( πραγματικές παραστάσεις η στο όνειρο με τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, την Παναγία μας, τον Προφήτη Ηλία κ.α. ). Τα οράματα θα τα καταγράψω μετά την συγγραφή της ιστορίας για το πώς άνοιξαν οι εκκλησίες .

Μπαμπούλλας Σωτήριος πρώτος πρόεδρος της εκκλησίας της Αλβανίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου