Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αργυρόκαστρο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αργυρόκαστρο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Κοντά στο Τεπελένι: Νεκρός ο νεαρός οδηγός


Τραγικό θάνατο βρήκε σήμερα το πρωί κοντά στο Τεπελένι 22 χρονος νεαρός που ταξίδευε προς Αργυρόκαστρο ενώ τραυματίστηκαν η αδερφή  και ο πατέρας του. Το δυστύχημα έγινε σε μια ευθεία στο Λουζάτι. Ο νεαρός Ελιντιάν Γκίκα από την Κολόνια έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και καρφώθηκε στην προστατευτική μπάρα του δρόμου.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Αργυρόκαστρο: 200 κιλά κοκαίνη σε φοινικέλαιο


Σύμφωνα με την αστυνομία  η επιχείρηση όπου συνεργάστηκαν η Αλβανία, το Βέλγιο και η Ισπανία, οδήγησε σήμερα στη σύλληψη τεσσάρων ατόμων στο Αργυρόκαστρο. Η επιχείρηση αφορούσε μεταφορά κοκαίνης από την Ισπανία μέσα σε βαρέλια φοινικέλαιου.
Στην μεταφορά αυτή εμπλέκεται  ιδιοκτήτης εμπορικής επιχείρησης στο Αργυρόκαστρο και ορισμένοι συνεργάτες του.

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Δως 'μου πατερα την ευχη-ΒΙΝΤΕΟ


Δως'μου πατέρα την ευχή

να πάρω τ'άρματα μου
και να διαβώ πατέρα μου
να μπω στα χώματα μου
να μπω στη Βόρειο 'Ηπειρο
αχ τα φώτα για να δώσω
τα αδέρφια μας πατέρα μου
να τα ελευθερώσω
Χιμάρα και

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Η επιστράτευση στον Βορειοηπειρωτικό Αγώνα του 1914 - Διάλογος Δερβιτσιώτη Ιερολοχίτη με Άγγλο αξιωματούχο


Λίγες μέρες αργότερα, στις 27 Φεβρουαρίου, βγαίνει το διάταγμα της επιστρατεύσεως που καλεί στα όπλα όλους τους μάχιμους, από 18 μέχρι και 40 χρόνων.
Ημέρα επιστράτευσης ορίστηκε η 1η Μαρτίου. Μέσα σε τρεις μέρες όλοι έπρεπε να παρουσιαστούν, όπου όριζε το διάταγμα.

Η ανταπόκριση που είχε σ’ όλη τη Βόρειο Ήπειρο το απελευθερωτικό κίνημα, φαίνεται κι απ’ την προκήρυξη του προέδρου της αυτόνομης Πολιτείας της Ηπείρου, στις 21 Φεβρουαρίου 1914.

«... Γεμάτος ευγνωμοσύνη βλέπω την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη του Ηπειρωτικού λαού προς τους αρχηγούς της αμυνόμενης πατρίδας μας. Γεμάτος από ελπίδα και θάρρος βλέπω τον ενθουσιώδη πατριωτισμό σας πάνω στον οποίο στηρίζεται η τύχη της χώρας. Κανένα μίσος εναντίον της Αλβανίας δεν «οπλίζει το χέρι μας... Άμυνα, μέχρις εσχάτων, είναι το μόνο μέσο σωτηρίας που μας απομένει. Άμυνα, όμως, ενός ευγενικού και πολιτισμένου λαού..., που σέβεται τα δίκαια όλων των πολιτών, Χριστιανών η Μωαμεθανών...»

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Χθες στη Δερβιτσάνη: Εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες από τη Μητρόπολη Αργυροκάστρου


Με πρωτοβουλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου  Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου και σαν αποτέλεσμα της συνεργασίας των εκπαιδευτηρίων που ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος ίδρυσε και  λειτουργεί στις περιοχές της ι. Μητροπόλεως Αργυροκάστρου, διοργανώθηκε χθες, Κυριακή, 30 Ιανουαρίου, εκδήλωση, τιμώντας τη μνήμη των Αγίων Τριών Ιεραρχών και οικουμενικών διδασκάλων.
 Ήταν επίσης μια ημερίδα αφιερωμένη συνολικότερα στην παιδεία στα μέρη της εδώ Ελληνικής κοινότητας, καθώς συμμετείχε επίσης ο Σύλλογος Ελλήνων Εκπαιδευτικών του Αργυροκάστρου και όλα τα δημόσια

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Πολιτικές διώξεις κατά την εποχή του Κομμουνισμού είς βάρος των Β.Ηπειρωτών


AΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!!!


Εξαπολύθηκε άγριο προγκρόμ κατά των βορειοηπειρωτών δασκάλων (στοιχεία από την Διεθνή Αμνηστία Μάιος 1989) :
Συνελήφθησαν στο διάστημα 1949 έως 1952 116 δάσκαλοι πιο συγκεκριμένα
28 από Δρόπολη
32 από Αγίους Σαράντα
44 από Αργυρόκαστρο
12 από Κορυτσά
Από τους συλληφθέντες κανείς δεν έζησε (αγνοούνται μέχρι και που είναι οι τάφοι τους).
Στις 2 επόμενες δεκαετίες απολύθηκαν πάνω από 350 δάσκαλοι εκ των οποίων 320 εκτοπίστηκαν και χάθηκαν!!!!


Λειτούργησε στο Αργυρόκαστρο παιδαγωγική Ακαδημία με καθαρά κομματικά κριτήρια, από όσους αποφοίτησαν από αυτή την σχολή 50 σύρθηκαν σε στρατόπεδα εξόντωσης και εκτελέστηκαν.

Το 1950 έως 1951 διδασκόταν η Ελληνική γλώσσα μέχρι την 3η δημοτικού και από την 4η η Αλβανική σαν ξένη γλώσσα.

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Ένα οδοιπορικό στην Νότια Αλβανία.


Αλβανία – Αργυρόκαστρο – Βουλιαράτες – Άγιοι Σαράντα – Βουθρωτό
Ένα οδοιπορικό στην Νότια Αλβανία.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

ΛΟΥΚΈΤΟ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ.




Η ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ  ΤΗΝ ΑΤΟΠΗ ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ
Του Παναγιώτη Μπάρκα
Συγχαρητήρια κύριε Γενικέ Πρόξενε της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο!
Κέρδισες! Στο διπλωματικό ενεργητικό σου σημείωσες μια ακόμη «επιτυχία»!!. Κατάφερες να κλείσεις και έμπρακτα το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου (!!)
Πληροφορώ, βέβαια δημοσιογραφικά διότι επίσημα θα λάβεις ενημέρωση από το ομοίωμά σου στην εθνική «προσφορά», τον τοποθετημένο κατά τις προτιμήσεις σου πρόεδρο Γ. Γιάννη, ότι το πρώτο έτος στο Τμήμα αυτό, βάση του νόμου παύει να λειτουργεί.

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Εορτάστηκε στο Ναό των Ταξιαρχών η επέτειος της ενθρονίσεως του Μητροπολίτη Αργυροκάστρου


Ο κ. Δημήτριος αναφέρθηκε στο τεράστιο έργο του Αναστασίου και τις επιθέσεις που δέχεται από τον Αλβανικό τύπου  
Κυριακή, 21 Νοεμβρίου, μνήμη των Εισοδίων της Θεοτόκου, ο Ιερός Ναός των Ταξιαρχιών, στο Αργυρόκαστρο  κατακλείστηκε με πιστούς από όλες τις ενορίες των νομών Αγ. Σαράντα, Δελβίνου, Αργυροκάστρου, Χιμάρας, Πρεμετής και Κλεισούρας, μαθητές του τεχνικού επαγγελματικού λυκείου «Απόστολος Παύλος» του Μεσοποτάμου, του Εκκλησιαστικού Λυκείου «Τίμιος Σταυρός» και του οικοτροφείου Θήλεων του Βουλιαρατιού για να τιμήσουν την επέτειο του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου καθώς συμπληρώνονται σήμερα τέσσερα χρόνια από την ενθρόνιση του.
Στην αρχιερατική θεία λειτουργία που συλλειτουργισαν δεκάδες ιερείς ο Σεβασμιότατος αναφέρθηκε στο μήνυμα της σημερινής ημέρας ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις συντονισμένες επιθέσεις από μερίδα του Αλβανικού τύπου που δέχεται ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος .

Γιορτή σήμερα στη Μητρόπολη Αργυροκάστρου

Σήμερα, που η Ορθόδοξος Εκκλησία τιμάει τα Εισόδια της Παναγίας στο Ναό, στην Ι. Μητρόπολη Αργυροκάστρου γιόρτασαν την επέτειο της χειροτονίας και ενθρόνισης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου. Η πανηγυρική Θεία Λειτουργία τελέστηκε στον ι. Ναό των Ταξιαρχών με ιδιαίτερη συμμετοχή των κληρικών της επισκοπικής περιφέρειας αλλά και πλήθος πιστών από όλες σχεδόν τις περιοχές. Συγκινητική για μια ακόμη φορά ήταν η συμμετοχή των νέων, ειδικά των μικρών παιδιών απ’ τα Σχολεία που ο Αρχιεπίσκοπος ίδρυσε και  λειτουργεί στην Μητρόπολη  Αργυροκάστρου.
Ήταν πραγματικά μια όμορφη οικογενειακή ατμόσφαιρα, η οποία μάλιστα έχει γίνει παράδοση.
Ο Σεβασμιώτατος μίλησε στο Κύρηγμα του για τη γιορτή της Παναγίας Μητέρας μας, το πρόσωπο και το ρόλο Της στην ιστορία της Ενανθρωπίσεως του Λόγου του Θεού ως απαρχή της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους. Αλλά επειδή την τρίτη Κυριακή του Νοεμρβίου τιμάται και η μνήμη των Αγίων που ξεκίνησαν απ’ αυτό τον τόπο,  και εδώ ή αλλού έζησαν τη ζωή που τους αγίασε, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε σε ορισμένους απ’ αυτούς. Ειδικά δε μίλησε για τον Άγιο Κωσμά των Αιτωλό που είναι και Προστάτης Άγιος της Ιεράς  Μητροπόλεως Αργυροκάστρου.
Ο κ. Δημήτριος στο κατάμεστο ναό και με ένα εκκλησίασμα ιδιαίτερα προσεκτικό, αναφέρθηκε επίσης στις τελευταίες επιθέσεις που μερίδα του τύπου και κάποια πρόσωπα που παίζοντας το ιστορικοί, διαστρεβλώνουν σκοπίμως τα γεγονότα, έκανε έκκληση για μεγαλύτερη ενότητα. Μίλησε για την προσωπικότητα του Αρχιεπισκόπου αλλά ειδικά το σπουδαίο έργο που διετέλεσε και καθημερινά προωθεί στην Αλβανία, μάρτυρες του οποίου είναι ο καθένας μας. Άλλη μια φορά ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε την πεποίθηση του ότι όσο και να προσπαθούν  τα δηλητηριασμένα αυτά κέντρα κατά της Ορθοδοξίας θα αποτύχουν, διότι βρίσκονται στο άδικο. Δεν μπορούν να καταστήσουν τους Ορθοδόξους πολίτες καταπιεσμένους για τον λόγο ότι εδώ η Ορθοδοξία είναι απ’ τους πρώτους αποστολικούς χρόνους του Χριστιανισμού ποτισμένη με αίμα μαρτύρων της πίστεως και έχει ρίζες βαθιές στην ψυχή του λαού.

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Η Βόρειος Ήπειρος και η ανακήρυξη της αυτονομίας της ΜΕΡΟΣ Α


Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΖΑΚΗ
Η Βόρειος Ήπειρος στην αρχαιότητα
ΗΠΕΙΡΟΣ σημαίνει στεριά και είναι πιθανώς η ονομασία που έδωσαν στην περιοχή οι αρχαίοι κάτοικοι των Ιόνιων νησιών. Ο Αριστοτέλης την αποκαλεί "Ελλάδα την αρχαίαν", ο Κλαύδιος Πτολεμαίος "Αρχέγονον Ελλάδα", ενώ σύμφωνα με το αρχαίο ρητό "Ωρικίην υπέρ αίαν ερείδεται Ελλάδος αρχή", δηλαδή "Η Ελλάδα αρχίζει από τη γη του Ωρικού" (όπου Ωρικός είναι αρχαία ευβοϊκή αποικία στον κόλπο της Αυλώνας). Κάποιοι αρχαίοι και Βυζαντινοί συγγραφείς τοποθετούν τα όρια της Ηπείρου ακόμη βορειότερα: Ο Θουκυδίδης στην Επίδαμνο (σημερινό Δυρράχιο), ο Στράβων στον Γενούσο (Σκούμπι) ποταμό, ενώ και ο Προκόπιος λέει πως μέχρι την Επίδαμνο "Έλληνες εισίν, Ηπειρώται καλούμενοι".
Η σύγχρονη γεωγραφία και η ιστορία έχουν διχοτομήσει αυθαίρετα την Ήπειρο σε Νότιο και Βόρειο. Η Νότιος εκτείνεται ως τα αλβανικά σύνορα και είναι τμήμα της ελληνικής επικράτειας. Η Βόρειος Ήπειρος, που ανήκει σήμερα στην Αλβανία, περιλαμβάνει τη χερσόνησο των Ακροκεραυνίων, την Αυλώνα, τις περιφέρειες Αργυροκάστρου και Κορυτσάς.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2010

Δημοτικά τραγούδια της Βορείου Ηπείρου



Τα τραγούδια ενός λαού είναι το αντιπροσωπευτικότερο στοιχείο της ψυχής και της ζωής του. Μέσα σ' αυτά αποτυπώνονται οι αγώνες του, οι αγωνίες του για τη ζωή και το θάνατο, τα οράματά του, η βιοθεωρία του και εν γένει η ιστορική του παρουσία. Πάνω απ' όλα με το τραγούδι καλλιεργείται ο κοινός γλωσσικός κώδικας και μέσω αυτού η ιστορική μνήμη και ενισχύονται οι εσωτερικές αντιστάσεις σε κάθε προσπάθεια αλλοίωσης και αφομοίωσης.
Για τους Βορειοηπειρώτες που το "δίκαιο" των διεθνών συναλλαγών αποφάσισε το 1913 να τους αποκόψει από τον πολιτισμό τους και να τους επιβάλλει ν' ανήκουν στο αλβανικό κράτος, το δημοτικό τραγούδι αποτέλεσε στοιχείο άμυνας απέναντι στην προσπάθεια αλλοίωσης της εθνικής τους ταυτότητας και αφομοίωσής τους.


Νιόπαντρο ζευγάρι
από την περιοχή του
Αργυροκάστρου (1920)
Η Ήπειρος γενικά και η Βόρειος Ήπειρος επακόλουθα, διακρίνεται για τον πλούτο και την ιδιαιτερότητα των δημοτικών της τραγουδιών. Όπως ο Π. Αραβαντινός σημειώνει στον πρόλογο του βιβλίου του Συλλογή δημωδών ασμάτων της Ηπείρου "Η κατ' εξοχήν γόνιμος εν τη δημοτική ποιήσει ελληνική χώρα, δύναται, φρονούμεν να θεωρηθή η Ήπειρος. Δύναταί τις μάλιστα να είπη ότι όλης της λοιπής Ελλάδος τα δημοτικά άσματα ομού λαμβανομένα, μόλις αποτελώσιν τον αριθμόν των ηπειρωτικών".
Η σχέση τους με την μουσική παράδοση της Αρχαίας Ελλάδος είναι πλέον αποδεδειγμένη. Το Βορειοηπειρωτικό τραγούδι -και μόνον αυτό από τα

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Η αστυνομία κατάσχει 100 κιλά μαριχουάνα

Κρύπτη με 100 κιλά μαριχουάνα κατασχέθηκε στο Αργυρόκαστρο το Σάββατο (30 Οκτωβρίου), σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας στη νότια πόλη. Το πρόσωπο που μετέφερε τα ναρκωτικά κατάφερε να διαφύγει. Οι Αρχές εξήγησαν ότι ο λαθρέμπορος αγνόησε εντολή για να σταματήσει και συνέχισε να οδηγεί με προορισμό τους Αγίους Σαράντα. Αργότερα, η αστυνομία ανακάλυψε το όχημα και τα ναρκωτικά εγκαταλελειμμένα στην άκρη του δρόμου. 


Ειδήσεις palo.gr

Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Η απελευθέρωση της Βόρειας Ηπείρου

Στα μέσα του Νοεμβρίου του 1940 ο νικητής Ελληνικός Στρατός διέσπασε το ιταλικό μέτωπο, πέρασε τα τότε ελλαδικά σύνορα και άρχισε να απελευθερώνει τα χωριά και τις πόλεις της ελληνικότατης Βόρειας Ηπείρου. Η Βόρεια Ήπειρος, χώρα ελληνική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο ως κοιτίδα Ελληνισμού, αλλά και ως εστία της Αναγέννησης του Ελληνισμού κατά την Τουρκοκρατία, είχε ήδη απελευθερωθεί από τον Ελληνικό Στρατό δύο φορές κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων και στην πρώτη φάση του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, χωρίς αυτό να οδηγήσει στην ενσωμάτωσή της στο ελληνικό κράτος. Δύο φορές υποχρεώθηκαν οι Έλληνες να αποχωρήσουν από την Βόρειο Ήπειρο. Τώρα, στις 22.11.1940 απελευθερώθηκε και πάλι η

Με λαμπρότητα η χειροτονία του Μητροπολίτη Κεντρώας Νικηφόρου

Την περασμένη Κυριακή 24 Οκτωβρίου χειροτονήθηκε στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα ο Σεβ. Μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής κ. Νικηφόρος.  Για τους αναγνώστες  μας να σημειώσουμε πως ο Σεβ. κ. Νικηφόρος για αρκετά χρόνια διετέλεσε διευθυντής τού Εκκλησιαστικού Λυκείου Αργυροκάστρου, όπου διακρίθηκε για την ακούραστη δουλειά και την  αφοσίωση στην επιτυχία του σχολείου αυτού και γενικότερα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων  που με τόση αγάπη ίδρυσε και συντηρεί ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος.

 

Την Κυριακή, 24η Οκτωβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β’ ετέλεσε στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας την χειροτονία του Σεβ. Μητροπολίτου Κεντρώας Αφρικής κ.Νικηφόρου.
Στην Ευχαριστιακή Σύναξη και την χειροτονία του Σεβασμιωτάτου συμμετείχαν οι Σεβ.Μητροπολίτες Γέρων Πηλουσίου κ.Καλλίνικος, Σεβαστείας κ.Δημήτριος, Βεροίας και Ναούσης κ.Παντελεήμων, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.Παντελεήμων, Ελασσώνος κ.Βασίλειος, πρώην Κεντρώας Αφρικής κ.Ιγνάτιος, Κυδωνίας και Αποκορώνου κ.Δαμασκηνός, οι Θεοφιλ. Επίσκοποι Κατάγκας κ.Μελέτιος, Μαρεώτιδος κ.Γαβριήλ, Πατριαρχικός Επίτροπος Αλεξανδρείας και Βαβυλώνος κ.Νήφων, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Το άγνωστο έπος της ελληνικής δηµοσιογραφίας




Δύο ιερά τέρατα της ελληνικής δηµοσιογραφίας, ο Αλέκος  Λιδωρίκης και ο Σπύρος Μελάς, στο αλβανικό µέτωπο
Πλάι στη γνωστή εποποιία του Ελληνοαλβανικού Μετώπου του 1940, ξετυλίγεται η άγνωστη εποποιία των ελλήνων πολεµικών ανταποκριτών, που συνοψίζεται στο βιβλίο «Ηταν κάποτε ένας πόλεµος» 
Ηδηµοσιογραφική παρέα που συναντήθηκε εκείνο το πρωί της 15ης Νοεµβρίου του 1940 στον Σταθµό Λαρίσης δεν είχε συνηθισµένο ρόλο. Ο Ευστάθιος Θωµόπουλος, ο Θωµάς Μαλαβέτας, ο Γιώργος Ανδρουλιδάκης, ο Θόδωρος Δογάνης και ο Παύλος Παλαιολόγος ήταν οι πρώτοι πέντε διαπιστευµένοι αθηναίοι δηµοσιογράφοι που ξεκινούσαν για το Αλβανικό Μέτωπο ως πολεµικοί ανταποκριτές. 

Το µέτωπο είχε ήδη σταθεροποιηθεί, η ιταλική εισβολή είχε αντιµετωπιστεί και η Ηγουµενίτσα είχε ανακαταληφθεί από τις δυνάµεις της θρυλικής 8ης Μεραρχίας. Τους πρώτους πέντε που έφτασαν στο µέτωπο από τα Γιάννινα στις 18 Νοεµβρίου του 1940 – προδρόµους ενός Καπισίνκι θα µπορούσαµε να πούµε – θα ακολουθήσουν άλλοι 36 δηµοσιογράφοι για να αφηγηθούν, να περιγράψουν εκείνες τις εχθροπραξίες ή απλώς να ανιχνεύσουν την αλήθεια µέσα στα συντρίµµια του πολέµου. 

«Αν η Ενωση Συντακτών είχε 170 εγγεγραµµένα µέλη το 1955, στο Πολεµικό Μέτωπο του 1940 βρέθηκαν 41 δηµοσιογράφοι», σηµειώνει στα «ΝΕΑ» ο επιµελητής του τόµου (που συµπληρώνεται µε δεκάδες σκίτσα, φωτογραφίες και κείµενα της εποχής) Αγαµέµνονας Φαράκος.