Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Ο Κολοκοτρώνης σε αλβανικό τραγούδι τού 1808

Αναφέρεται στο ιστορικό γεγονός της προδοσίας των Μανιατών στον Κολοκοτρώνη,όπου καί παρ'ολίγο γλίτωσε.Ο Γέρος κατάφερε να βρεί άσυλο στούς μουσουλμάνους Αρβανίτες τού Λάλα,τούς περίφημους Λαλιώτες.Το Λάλα καί ο αρχηγός των Λαλιωτών Αλή Φαρμάκης αρνήθηκαν να παραδώσουν τον Γέρο στούς Τούρκους πού το είχαν περικυκλώσει καί απαιτούσαν να το ξεπατώσουν αν δεν παραδωθεί ο Κολοκοτώνης.Μετά από σφοδρές μάχες μεταξύ Λαλιωτών καί Τούρκων οί τελευταίοι αποχώρησαν ηττημένοι.
Οί Λαλιώτες τήρησαν το έθιμο της «Μπέσας»,αφού ο Γέρος καί οί Φαρμάκηδες ήταν «Βλάμηδες» δηλ. αδέλφια από προπάππου,όπου καί το έθιμο μεταβιβάζονταν από γεννιά σε γεννιά.
Όλα γράφονται στα απομνημονεύματα τού Θ.Κολοκοτρώνη ή Τσεργκίνη-όπου καί το πραγματικό του όνομα.Όπως καί οί προσπάθειες των Κολοκοτρώνη-Φαρμάκη γιά δημιουργία ανεξάρτητου Ελληνο-Αλβανικού
κράτους στην Πελοπόννησο,με μουσουλμάνους καί χριστιανούς Έλληνες καί Αλβανούς.


«Μπότα λέ τα θόν
ου(ν) σε γιάπ Κολοκοτρών
Γιάμ Αλή Φαρμάκη,ου
κι εσπιέ γκιάκν(ε) γκέρ(ν)τε γλιού»


Όλος ο κόσμος να το πεί,εγώ δεν δίνω τον Κολοκοτρώνη.
Είμαι ο Αλή Φαρμάκης καί όπου πηγαίνω,φτάνει το αίμα ως το γόνατο.


(Ό Γέρων Κολοκοτρώνης,τ.Β' Έν Αθήναις,Βιβλιοθήκη της Εστίας,1889)

2 σχόλια:

  1. Τωρα πλακα μας κανετε κι εσεις ???
    Αρβανιτικο ειναι το τραγουδι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αυτο το ποιημα αποδυκνυει τα ψεματα της μεγαλοαλβανικης προπαγανδας περι '''Αλβανου Μπιθεκουρα αφου οπως ειναι γνωστο και απο ενα σωρο αλλες πηγες και αυτος και οι προγονοι ηταν γνωστοι τοσο στους ελληνες οσο και στους τουρκους και τους τουρκαλβανους ως Κολοκοτρωναιοι [ ουν σε γιαπ κολοκοτρων λεει ο αλη φαρμακης ] ...ο ιδιος γραφει στα απομνημονευματα του σε οτι αφορα εναν προγονο του και το πως απεκτησε αυτο το επωνυμο ...''ειπε ενας αρβανιτης ... ορε τι μπιθεκουρας ειναι αυτος..δηλαδη ποσον ο κωλος του ειναισαν κοτρωνι και ετσι του εμεινε το επωνυμο κολοκοτρωνης'''...αυτα γραφει ο ιδιος ...αυτο το κομματι αποδυκνυει και κατι ακομα...οτι οι αρβανιτες του Μωρια ηταν απο τοτε διγλωσσοι [πολυ πριν την απελευθερωση της ελλαδος και πολεμαγανε μαζι με τους λοιπους ελληνες του Μωρια]εθνικη συνειδηση ελληνικη , θρησκευμα ελληνικο [ ορθοδοξο] και διγλωσσια εκ μερους της θρυλικης αρβανιτιας.το τραγουδι επισης δεν ειναι αρβανιτικο αφου οι λαλαιοι πολεμησανε κατα το 1821 εναντιωντωνελληνων και φυγανε μετα την απελευθερωση και ειχαν μονο αλβανικη γλωσσα και θρησκευμα μουσουλμανικο...αρα ηταν τουρκοι αλβανοικαι οχι αρβανιτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή