Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε, έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε … (Παλαιά Διαθήκη, Παροιμιών το Ανάγνωσμα Κεφ. 9)
Επειδή μας ήρθαν πολλά σχόλια για τις δύο αναρτήσεις που σχετίζονται με την εκκλησία, μερικά εκ’ των οποίων δεν δημοσιεύσαμε, θέλουμε να κάνουμε κάποιες διευκρινήσεις:
1.
Σεβόμαστε απεριόριστα τον Αρχιεπίσκοπό μας κ.κ. Ανάστάσιο και το έργο του, το δείξαμε άλλωστε με πολλά άρθρα. Κανένας όμως δεν είναι ανυπόληπτος κριτικής ακόμα και η εκκλησία.
Το ότι θεωρήσαμε περιττή τη συγκέντρωση υπογραφών είναι άποψη μας και τους λόγους τους εξηγήσαμε στο άρθρο.
2. Δε συμφωνούμε και δε μας εκφράζουν τα «τολμηρά» του Γιαννάκη πόσο μάλλον με κάποια σχόλια που δημοσιεύτηκαν στο συγκεκριμένο άρθρο. Το κείμενο το είχαμε από την προηγούμενη μέρα (μας ενημέρωσαν από τα Γιάννενα από το πρωί που δημοσιεύτηκε) και προβληματιζόμασταν αν έπρεπε να το αναρτήσουμε. Πρώτη αναφορά στη συγκεκριμένη στήλη έγινε το βράδυ από τη «Δερόπολη» και το γεγονός ότι ο «Πρωινός Λόγος» είναι εφημερίδα που διαβάζεται σε όλη την Ήπειρο και από πολλούς Βορειοηπειρώτες, λόγο της καθημερινής της αναφοράς στα Βορειοηπειρωτικά, μόνο από αυτό το γεγονός θεωρήσαμε ότι είχε ενδιαφέρον να δημοσιευτεί και καθένας ας το έκρινε.
3. Το ομολογουμένως τεράστιο έργο του Αναστασίου οφείλεται κατά κύριο λόγο στον ίδιο αλλά και σε πολλούς εκλεκτούς συνεργάτες του. Όπως είχαμε αναφέρει παλαιότερα, το κοτσάνι του τριαντάφυλλου έχει και αγκάθια και δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε στα αγκάθια αλλά να βλέπουμε το τριαντάφυλλο.
4. Είναι γνωστό ότι στη μητρόπολη Αργυροκάστρου δημιουργήθηκαν πολλές εντάσεις και υπάρχει ειδικά στην περιοχή της Δρόπολης, ένα μένος κατά του μητροπολίτη και των συνεργατών του, κάποιες φορές δικαιολογημένα αλλά τις περισσότερες αδίκως γιατί προέρχονται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν το πνεύμα της εκκλησίας. Θεωρούμε ότι πολλές από αυτές τις παρεξηγήσεις μπορούσαν να αποφευχθούν με κάποιες πρωτοβουλίες και τομές, του κατά τα άλλα εξαίρετου κληρικού και υπόδειγμα σε θέματα εκκλησιαστικής τάξης και ηθικής Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Αργυροκάστρου Δημητρίου. Δεν καταλαβαίνουμε για παράδειγμα που είναι το κακό ένα νέο ζευγάρι από το Τεριαχάτι (μας έστειλαν σχετική επιστολή), να θέλει να κάνει το γάμο του στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και να μην τους το επιτρέπουν. Όχι μόνο οι Τεριαχατινοί αλλά όλοι οι Δροπολίτες ευλαβούνται πολύ την Αγία Παρασκευή και όταν φτάνουν στο σημείο οι χωριανοί να αλλάζουν κλειδαριές ο χώρος παύει να είναι τόπος ευλάβειας.
5. Τα αγκάθια και τα ζιζάνια στον ευαίσθητο χώρο της εκκλησίας υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν αλλά όταν κάποιοι λαϊκοί – αγκάθια φύτρωσαν 20 χρόνια στην εκκλησία δεν μπορεί να παραβλέπονται από τον επίσκοπο. Ο Αναστάσιος δεν δίστασε να απομακρύνει έναν συνεργάτη του, εξαίρετο θεολόγο και με σημαντική θέση στην αρχιεπισκοπή, χωρίς να υπάρχει κάτι μεμπτό για τον ίδιο αλλά επειδή παρέβλεπε και ανέχονταν κάποιες ατασθαλίες. Στη μητρόπολη Αργυροκάστρου τι φοβίσει το οικείο μητροπολίτη να κάνει κάποιες αλλαγές σε 2-3 άτομα που όλοι τους ταυτίζουν με την εκκλησία;
6.
Μπορεί κάποιοι να πικράθηκαν με τα γραφόμενα μας αλλά η πρόθεση μας σε καμία περίπτωση δεν έχει δόλο, ούτε θα υποδείξουμε σε κάποιον πώς να κάνει καλύτερα τη δουλειά του αλλά πιστεύουμε ότι εκφράζουμε το σύνολο της κοινής γνώμης και πολλών πιστών που θέλουν μια εκκλησία να στέκεται στο ύψος της και θεωρούμε ότι αυτός είναι ο ρόλος μας, να εκφράζουμε την κοινή γνώμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου