Η Δ.Ε του ΤΕΕ με επιστολή της προς τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα και τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη με κοινοποίηση προς τους αυτοδιοικητικούς φορείς επικαιροποίησε στο τέλος του 2010 την πρόταση της για τα έργα που αφορούν την προσπελασιμότητα περιοχών στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους Εγνατίας και Ιόνιας οδού, αλλά και άλλων ς που λείπουν από την Ήπειρο.Πρότεινε να ενταχθούν ως έργα υψηλής προτεραιότητας στο υπό αναθεώρηση ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι εθνικοί πόροι δεν επαρκούν λόγω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα. Μάλιστα ζητούσε και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Το ΤΕΕ θεωρεί ως μείζον και προτεραιότητα την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού, από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά, έργο που απαιτεί, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη, τεράστια ποσά για να εκτελεστεί.Με βάση τα παραπάνω ΤΕΕ προτείνει να προωθηθούν:
-Η επέκταση της Ιόνιας Οδού από τον Κόμβο με την Εγνατία στα Ιωάννινα έως Κακαβιά.
-Η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, στο ύψος της Φιλιππιάδας, με αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, για την απρόσκοπτη μετακίνηση από τα μεγάλα αστικά κέντρα της περιφέρειας προς το Διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου.
-Η ουσιαστική βελτίωση του παραλιακού άξονα Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας και η επέκτασή του μέχρι τη Σαγιάδα και τα Ελληνοαλβανικά σύνορα, με παράκαμψη της Ηγουμενίτσας, ιδίως αυτή τη χρονική στιγμή που κατασκευάζεται εντός της Αλβανίας το τμήμα Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα.
-Η προσπελασιμότητα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως τα Τζουμέρκα και το Ζαγόρι.
Η μελέτη για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια στη Φιλιππιάδα παρά τα προβλήματα που υπήρξαν οδεύει προς ολοκλήρωση, ωστόσο η χρηματοδότηση του έργου δεν είναι εξασφαλισμένη.Για την παραλιακή Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Ηπείρου και όχι σε τομεακό του ΕΣΠΑ μόνο το τμήμα Καρτέρι-κόμβος Πάργας.Η παράκαμψη Ηγουμενίτσας και κυρίως ο δρόμος μέχρι Σαγιάδα δεν έχει ούτε...υποψία μελέτης. Και η βελτίωση της Ε.Ο από Καλπάκι προς Κόνιτσα αποτελεί αναγκαιότητα.
http://epirusgate.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου